SURVEY ON PATIENT SATISFACTION AND FACTORS RELATED TO SATISFACTION IN THE TREATMENT OF SUDDEN HEARING LOSS AT CANTHO OTORHINOLARYNGOLOGY HOSPITAL IN 2024
Main Article Content
Abstract
Objective: (1) describe patient satisfaction with the treatment of sudden hearing loss (2) Evaluate the factors related to patient satisfaction. Subjects and methods: Cross sectional descriptive study was on 138 patients from April to November 2024. Results: satisfied accessibility over 83%. Satisfied with the transparency of information on medical examination and treatment procedures over 89%. Especially very satisfied with the explanation of costs when discharged from the hospital for 93.5%. Satisfaction with doctor's attitude and professional competence for 93%. Especially very satisfied with the explanation of the disease condition and treatment regimen for 95%. Satisfaction with nursing care was 87%. Satisfaction with service provision was 86%. Satisfaction with treatment results for 81.2%. Factors related to patient satisfaction: the older the patient, the higher the satisfaction.
Keywords
satisfaction with sudden hearing loss
Article Details
References
2. Bộ tiêu chí kiểm tra chất lượng bệnh viện quyết định số 6858/QĐ-BYT, ngày 18 tháng 11 năm 2016 của Bộ trưởng Bộ Y tế.
3. Thái Đức Thuận Phong (2022), Khảo sát sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú ngày ra viện tại bệnh viện Tim Mạch, An Giang.
4. Hoàng Thị Hồng Én (2019), Khảo sát sự hài lòng của người bệnh điều trị ngoại trú, nội trú, nhân viên y tế tại Trung Tâm Y tế huyện Tiên Lãng, tỉnh Hải Phòng.
5. Phòng quản lí chất lượng (2018), Khảo sát mức độ hài lòng của người bệnh nội trú và thân nhân tại bệnh viện Quận Thủ Đức, thành phố Hồ Chí Minh.
6. Trần Thị Ngọc Anh và cộng sự (2014), Đánh giá sự hài lòng của NB nội trú và người nhà người bệnh về chất lượng dịch vụ y tế tại Viện Tim Mạch, Bệnh viện Bạch Mai.
7. Vũ Thị Ly và cộng sự (2021), đặc điểm lâm sàng và yếu tố tiên lượng ở bệnh nhân điếc đột ngột, tạp chí Y Học Việt Nam.
8. Lê Thị Thủy (2020), Khảo sát giao tiếp ứng xử của nhân viên y tế hướng đến sự hài lòng của khách hàng điều trị nội trú tại bệnh viện Chấn Thương Chỉnh Hình, Thành Phố Hồ Chí Minh
9. Phan Thị Huyền Trang và cộng sự (2023), Khảo sát sự hài lòng người bệnh điều trị nội trú về việc sử dụng dịch vụ y tế tại trung tâm y tế huyện EA H’LEO tỉnh Đắc Lắc, tạp chí Y Học Việt Nam.
10. Phạm Tuấn Đạt và cộng sự (2023), Khảo sát sự hài lòng người bệnh nội trú tại bệnh viện Đại Học Y Thái Bình tỉnh Thái Bình, tạp chí Y Học Việt Nam.